19 augustus 2017 - op weg naar Stockholm

19 augustus 2017 - Stockholm, Zweden

Vanmorgen alle spullen ingepakt voor onze trip naar Stockholm. Na het ontbijt lopen we nog een klein rondje door het stadje Visby heen en dan op naar de ferry. Deze vertrekt om 12:45 uur richting Nynåshamn waar hij om 16:00 uur afmeert. We vertrekken deze keer als laatste van de boot en rijden richting Stockholm. Het hotel bereiken we in een uurtje. We checken in, frissen ons op en maken ons nu klaar om de stad in te gaan.

We verblijven in het Mornington Hotel Bromma, vlakbij het vliegveld. Hopelijk niet te veel last van de vliegtuigen. We schaffen een 72 uur kaart OV kaart aan, hiermee gaan we de komende dagen gebruik maken van het openbaar vervoer. Dat is zo goed geregeld in Stockholm, daar kunnen we niet tegenop met de auto. We gaan zo naar de stad ons oriënteren en een hapje eten. Morgen op ontdekkingstocht.

In de stad is het lekker druk, we kiezen ervoor om naar het Museumeiland te gaan. Hier vinden we na even zoeken een leuk restaurantje in een zijsteeg, het heet Brinken. Het restaurant kent slechts zo'n 25-30 zitplaatsen, maar is heel gezellig. De twee jongens koken met een soort airfryer-achting apparaat, het smaakt heerlijk en omdat je geen vet of olie nodig heb, proef je de smaak van het eten beter. Na het eten lopen we een rondje. Bij het centraal station in de buurt er is een groot Kultuurfestival aan de gang. Na even rond gelopen te hebben, besluiten we weer richting hotel te gaan met de metro.