18 augustus 2017 - to the south and back

18 augustus 2017 - Visby, Zweden

Vanmorgen wakker geworden met druilerig weer. Vannacht heeft het zoals voorspeld geregend en als we rond 8 uur wakker worden regent het nog. Maar ach we gaan eerst maar eens ontbijten. Na het ontbijt regent het nog steeds een beetje dus gebruiken we de tijd om foto's te uploaden naar dit reislog en tevens het verhaal van gisteren te schrijven, want we waren iets te laat terug om het schrijven nog te doen.

Verder besluiten we alvast te kijken waar we willen gaan slapen in Stockholm, want dat is de bestemming voor morgen. Eerst met de boot naar de overkant, en dan einde van de middag bij het hotel aankomen. Het is best moeilijk om een hotel te vinden die niet te gek duur is en waar ook de auto kan geparkeerd worden, want ook dat is niet overal mogelijk. Maar we hebben er eentje gevonden, wel buiten de stad, maar met de metro zou het een klein kwartiertje moeten zijn. Maar dat gaan we morgen ontdekken.

Ondertussen is het droog geworden en besluiten we naar buiten te gaan. We lopen een rondje in het stadje en drinken een kop koffie met een gebakje erbij. Omdat het weer somber blijft besluiten we om naar het zuiden van het eiland te rijden. Hier is een museum die het oude leven op de boerderij laat zien, maar die vooral door een mooi gebied van Gotland gaat. Je rijdt door kleine dorpjes waar soms de tijd lijkt te hebben stil gestaan.

Bij de boerderij aangekomen valt die wel een beetje tegen en we besluiten dan ook door te rijden naar het zuidelijke puntje van het eiland. Hier is het best druk met mensen die allemaal dit willen zien. Er is een mooie rotsformatie langs de kust. We stappen uit en lopen een rondje.

Na dit rondje gaan we via een klein weggetje langs de kust weer rustig aan terug naar het noorden. We stoppen nog even om bij te laden, want de accu is bijna leeg. Maar na 10 minuten stopt het systeem ermee. We besluiten het niet nog een keer te proberen, want met het deel wat bijgeladen is halen we met gemak Visby. Hier gaan we even bijladen bij een snellader die bij McDonalds zit. Waar we voldoende laden om ook morgen het hotel te bereiken en pas weer te hoeven laden als we door gaan rijden. We nemen gelijk een klein hapje, want we gaan vanavond pas rond een uurtje of acht eten. Na een uurtje bij de McDonalds gezeten te hebben zijn we weer bij met het nieuws en hebben we nog wat zaken uitgezocht voor ons driedaags verblijf in Stockholm. We gaan terug naar het hotel. Hier frissen we ons op en gaan we op zoek naar wat we vanavond gaan eten.

1. Henk:
    18 augustus 2017
    Mooie tocht, ondanks het weer genieten!
  2. Pa en ma:
    19 augustus 2017
    Ziet er allemaal lekker uit wat jullie eten en genieten maar verder van jullie vakantie Groetjes.