27 augustus 2017 - Göteburg dag 3

27 augustus 2017 - Gotenburg, Zweden

Vanmorgen hebben we uitgeslapen en na het ontbijt hebben we de auto nog even opgeladen vlakbij de stad. We zijn hiermee klaar voor de reis van morgen naar Denemarken, maar daarover straks meer.

Na het laden hebben we de auto teruggezet bij het hotel en zijn we met de tram naar de stad gegaan. Eerst even een rondje gelopen door de stad en daarna zijn we met de tram naar de Botanische tuin gegaan. Na een wandeling door de tuin en het naastgelegen bos, zijn we met een andere tram richting hotel gegaan. Deze tram reed door een stuk van de stad die we nog niet kenden en we zagen restaurantjes waar we 's avonds naar zijn teruggegaan. We hebben heerlijk bij een Italiaan gegeten.

Morgen gaan we dus naar Denemarken en na wat dagen te lopen twijfelen of we vroeg uit bed zouden gaan en dan met de boot van 8 uur naar de overkant zouden varen of dat we met de auto naar het zuiden rijden om dan weer de brug bij Malmö te nemen.

Uiteindelijk hebben we, zoals gisteren al aangegeven, besloten om over te varen naar Frederikshaven in Noord Denemarken en dan daarvandaan terug naar huis te rijden. Dit is een rit van ruim 1.000 km en die zullen we niet in één dag afleggen. Dus op tijd maar bed vandaag en dan morgen om 6 uur uit bed, douchen, ontbijt ophalen bij de receptie en dan zorgen dat we voor 7 uur ingecheckt zijn bij de boot. Na vertrek doet de boot er nog zo'n 3:15 uur over naar de overkant, dus om 11:15 uur zijn we aan de overkant. Daarna gaan we rijden richting het zuiden.

1. Cris:
    27 augustus 2017
    Mooie tuin hoor!
  2. Pa en ma:
    28 augustus 2017
    De tuin is prachtig en een goede terug reis naar Nederland (Dordrecht)

Groetjes Pa en Ma.