22 augustus 2017 - naar het midden van Zweden, Falun

22 augustus 2017 - Falun, Zweden

Vanmorgen is het zover we verlaten Stockholm. Het waren een paar schitterende dagen, waarbij we ook gemazzeld hebben met het weer. Dat is vandaag wel anders. Na het ontbijt gaan we richting de eerste Supercharger van vandaag. Deze ligt op 20 km van het hotel. Hier laden we een minuutje of 15 om dan door te rijden naar de volgende supercharger in Gävle. We rijden ondertussen weer tussen de bomen, maar wel op een snelweg waar je zelfs 120 km/h mag.

In Gävle laden we helemaal vol, want op onze bestemming is geen supercharger en we willen niet ergens heel lang moeten staan. Aan gekomen in Falun checken we gelijk in bij het hotel en gaan daarna op naar de kopermijn waar dit stadje om bekend staat. We kunnen nog mee met de tour van 15 uur.

De tour duurt een kleine 60 minuten en brengt in zo'n 67 meter diep in de grond. Je reist door de tijd heen waar de verschillende lagen verschillende periodes tonen van de aarde. Na een uurtje te hebben rondgelopen in de mijn komen we weer boven de grond en gaan terug naar het stadje. Hier zetten we de auto even aan de lader bij het winkelcentrum terwijl wij even wat spulletjes kopen.

Daarna naar het hotel om om te kleden en op naar een hapje eten.

Morgen is het hopelijk iets lekkerder qua temperatuur, maar we wachten af.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pa en ma:
    22 augustus 2017
    Ziet er weer goed uit.
    Geniet van jullie vakantie.

Groetjes van ons
  2. Cris:
    22 augustus 2017
    Zo gaaf man! Ziet er mega uit op die foto's. Zal wel indrukwekkend geweest zij en erg koud.
  3. Carla Huijser:
    24 augustus 2017
    Vonden jullie deze mijn leuker dan de mijn in Roros?