23 augustus 2017 - rondje rondom Falun, Kneckebrød en skispringen

23 augustus 2017 - Falun, Zweden

Het is ondertussen woensdag en we zijn vandaag in Falun. In eerste instantie zouden we vandaag gaan kajakken, maar helaas werkt het weer niet echt mee. Dus we besluiten om naar een soort kneckebrød fabriek te gaan, die de harde broodjes nog met de hand maken. Zie ook de video hiervan. Omdat er bijna geen toeristen zijn, mogen we gewoon rondlopen in de bakkerij en met de medewerkers praten. Het gaat echt heel snel zo'n brood bakken.

Daarna rijden we naar Börlange toe, waar we even rondlopen door een winkelcentrum en daarna door het centrum van het plaatsje. We lunchen hier ook even. Na de lunch besluiten we terug te rijden naar Falun, want naast de kopermijn hebben ze nog iets, namelijk een skischans welke gemaakt is voor de WK 2015. Hier kan je bovenop komen via een liftkarretje (zie video). Boven aangekomen kan je nog met een andere lift bovenop de toren komen. Wat een uitzicht. Weer terug op het eerste niveau aangekomen besluiten we het laatste deel naar beneden te lopen.

Bij de skischans is een oplaadpaal waar je gratis kon opladen, dus weer een meevaller. De auto is helemaal vol en klaar om morgen een stuk te gaan rijden. Het idee is om morgen naar Grebbestad te rijden. Dit is een dikke 425 km en gaat zo'n 6 uur duren inclusief opladen in Karlstad. Vlakbij Grebbestad is ook een supercharger, dus daar kunnen we nog laden als we bij een hotel aankomen of als we vrijdagochtend richting Gotenburg rijden.

1. Robert, Wendy & kids:
    24 augustus 2017
    Van knäckende broodjes naar knikkende knieën bovenop de skischans, het gaat echte alle kanten op bij jullie. Leuk om mee te lezen!