16 augustus 2017 - de bootreis naar Visby

16 augustus 2017 - Visby, Zweden

Vanmorgen rond 8 uur opgestaan en klaar gemaakt voor ontbijt. Het ontbijt bestaat uit diverse spullen die de gasten zelf uit de koelkast moeten halen. Thee, koffie en eieren moet je zelf maken. Dit lijkt vreemd in onze ogen, maar in Zweden zie je dit vaker. Het grappige is dat je wel makkelijk contact maakt met de medegasten van het hotel. Wij doen rustig aan, want onze boot vertrekt pas om half 12 naar Gotland. Na een leuk gesprek met een Zweedse dame die in Gotenborg woont, pakken we onze spullen en vertrekken rond 10:30 uur richting de boot. Om iets over elven worden we ingescheept en ineens staan we vooraan op de boot, nou ja bijna. Er staat één auto voor ons.

Om half twaalf vaart de boot stipt van de kant weg, om na een drie uur durende boottocht over de Barentszee op het eiland Gotland aan te komen. na aankomst verlaten we inderdaad als één van de eerste de boot en gaan op naar het hotel. Ons hotel ligt in het oude gedeelte van de stad, waar je op veel plekken niet mag rijden met de auto. Uiteindelijk nemen we de route buitenom en komen we bij het hotel aan. Het hotel is een voormalig hospice waar mensen in de 12e eeuw heen kwamen om dood te gaan. Maar het is nu een mooi hotel geworden met een bad in de ruimte waar je bed staat. Echt apart. We slapen de komende drie nachten in hotel Helgeand Wisby.

Na onze spullen op de kamer te hebben gebracht, lopen we een rondje door de stad om een beetje beeld te krijgen van hoe het in elkaar zit. Na een tochtje met een rondrittreintje, oh wat zijn we daar een fan van :-), besluiten we een drankje te drinken. Hierna besluiten we om even te testen of de app van InCharge en tag van Charge&Drive werken om laadpalen te activeren. Op het eiland zijn geen supercharger van Tesla of destination chargers, dus we moeten gebruik maken van deze laadpalen. Eerst testen we of de tag van vorig jaar van Charge&Drive nog werkt, hiervoor moeten we iets buiten de stad rijden. Aangekomen bij de snellader testen we of ie het doet en de tag werkt nog. Daarna rijden we naar een normale lader vlakbij de oude stad. De app van InCharge werkt ook. We besluiten om de auto te laten staan om vol te laden en gaan zelf een hapje eten.

Na het eten gaan we terug naar het hotel, waarbij ik probeer door de oude stad heen te komen. Uiteindelijk iets moeten omrijden, maar het lukt wel.

Morgen gaan we het eiland verkennen.

1. Lianne:
    17 augustus 2017
    Hoi Ray en Sylvia,

Super leuk jullie avonturen in Zweden!!
    Gave foto's ook!

Heel veel plezier!!!