26 augustus 2017 - Göteburg dag 2, de eilandjes van Göteborg

26 augustus 2017 - Gotenburg, Zweden

Vandaag staat in het teken van de eilanden voor de kust van Göteburg. Met een beetje uitkienen kan je best wat eilandjes aan doen. We zijn vanmorgen begonnen met een rit van 45 minuten met de tram van ons hotel naar de kust. De rit voert dwars door de stad Göteburg heen. Aangekomen bij de kust gaat om 10:40 uur de boot naar Vrångo. Dit is het meest zuidelijke gelegen eiland, hier stappen we af en maken een rondwandeling over het eiland. Na iets meer dan een uur pakken we de boot terug, het is ondertussen gaan regenen en we besluiten niet af te stappen op het eiland Styrsö, maar door te varen naar het beginpunt. Hier kunnen we 20 minuten later een andere boot naar het eiland Brännö pakken. De boten maken allemaal tussenstops op tussengelegen eilanden. Ook op Brännö lopen we een rondje over het eiland. De grap van Brännö is dat er geen auto's mogen rijden en iedereen zijn spullen met bakbrommers vervoert inclusief mensen.

Met al deze vaartochten en wandelingen is het ondertussen zo'n vijf uur geworden. We besluiten even naar het hotel te gaan en ons op te frissen. Hierna gaan we op zoek naar een restaurantje in de wijk Haga. Een wijk waar de meeste restaurantje bij elkaar zitten in Göteburg. Na wat zoeken besluiten we om bij een Chinees te gaan eten. Maar wel op een andere manier als we gewend zijn. Je kiest van een menukaart per persoon ongeveer 3 à 4 hapjes en deel die met elkaar. Ik moet zeggen, we hebben heerlijk gegeten hier.

Morgen gaan we verder met het verkennen van Göteburg. Ondertussen hebben we besloten om maandagochtend vroeg met de ferry van Göteburg naar Frederikshaven in Denemarken te gaan.