25 augustus 2017 - Göteburg dag 1

25 augustus 2017 - Gotenburg, Zweden

Vanmorgen zijn we lekker op tijd opgestaan en na het ontbijt gaan rijden. Eerst even laden in Uddevalla. Hier de auto vol geladen, want in Göteburg zelf is geen supercharger, raar maar waar. We zijn te vroeg bij het hotel, maar we kunnen gelukkig inchecken. Bij de balie gelijk een drie-daagse OV-kaart gekocht. Die is hier ook geldig voor de veerboten naar diverse eilandjes voor de kust en om in de stad je snel te verplaatsen. Morgen waarschijnlijk meer over de veerboten naar de eilandjes.

Verder hebben we de middag besteed om de stad een beetje te verkennen. Nog niet echt iets bijzonders gedaan, maar daar hebben we nog tijd voor, want we zijn er tot en met zondag.

Vanavond hebben we bij een Ethiopisch restaurant gegeten. Het hoofdgerecht bestond uit een groot bord met allemaal hapjes die je met een soort pannenkoekje met de hand  moet oppeuzelen. Echt heerlijk.

Nu weer in het hotel, want morgen gaan we toch op tijd op pad, want het varen met de boten naar de eilanden vereist enige planning. Ze varen regelmatig, maar je moet wel opletten qua vaartijden. We zijn benieuwd.

1. Cris:
    26 augustus 2017