13 augustus 2017 - langs de Zweedse zuidkust

13 augustus 2017 - Karlskrona, Zweden

Na een lange dag rijden van gisteren, stappen we vanmorgen rond 8 uur uit bed. Op zich aardig geslapen, maar blijft altijd wennen niet je eigen bed. We maken ons klaar en pakken alle spullen in. Rond 9 uur rijden we weg. We rijden de route langs de kust, welke door het mooie weer schitterend is. We rijden langs Tellebørg naar Ystad, waar een lader is voor Tesla's bij een hotel. Toen we aan kwamen stonden er een aantal Tesla's waarmee proef gereden mocht worden. Maar als je dan met de zeldzame bruine Tesla aan komt vanuit Nederland, dan is de interesse ook andersom. Na een kop koffie en een koekje rijden we richting Ales Stenar. Hier staan een aantal stenen al eeuwen in de vorm van een boot. Een soort mini Stonehenge, maar dan niet zo commercieel. Daarna lopen we naar beneden en eten als lunch een maaltijd gebakken haring, het lokale gerecht hier.

Hierna rijden we verder langs de kust richting Kristianstad. Hier laden we de auto en zoeken we een hotel. We vinden geen leuk hotel in de buurt, dus besluiten we verder te rijden naar Karlskrona en besluiten om daar twee nachten te blijven. We kiezen voor het hotel Conrad wat in de stad gelegen is. Ondertussen hebben we al ruim 1.100 km weggereden in deze eerste twee dagen, dus even rustig aan is altijd fijn. Morgen gaan we kijken in dit plaatsje wat er allemaal is.

1. Heros:
    13 augustus 2017