12 augustus 2017 - het begin van de vakantie

12 augustus 2017 - Malmö, Zweden

Zoals altijd waren we op tijd wakker voor de reis en na de laatste spullen te hebben ingepakt rijden we om 7:15 uur weg van huis. We vertrekken met regen en dit zal voor het grootste deel van de dag zo blijven. Als eerste gaan we naar Apeldoorn om daar zowel de auto op te laden als ook onszelf met een ontbijtje bij Van der Valk.

Het volgende deel van de route brengt ons naar Lohne, zo'n 20 km voor Bremen. Hier komen we tegen half 12 aan door een aantal files ivm werkzaamheden. Het volgende deel van de route brengt ons naar Braak, een supercharger net voorbij Hamburg. Bij deze supercharger zit een broodjeszaak waar we eerder gegeten hebben, dus rond 14:15 uur wilde we wel een hapje eten. De auto moet zo'n 40 minuten laden dus we hebben genoeg tijd voor de lunch.

Vanaf hier gaan we naar de ferry in Puttgarden. We hebben geen ticket geboekt dus het wordt afwachten hoelang we moeten wachten. We komen om 16:40 uur aan en kopen ter plaatse een ticket. We zagen dat de ferry van 16:45 uur 10 minuten vertraging heeft. Er staan al een hoop auto's in de andere lanen te wachten, maar op een gegeven moment beginnen de rijen naast ons te rijden. Als de rijen naast ons leeg zijn, mag ook de rij waar wij in staan gaan rijden, en om 16:55 uur staan ook wij op de ferry naar Rødby in Denemarken. We laten Duitsland achter ons. Na een tochtje van 45 minuten rijden we van de boot af. In Denemarken regent het niet zo hard en op een gegeven moment wordt het zelfs droog.

Na 30 minuten rijden komen we bij de supercharger Nørre. Hier zit een klein restaurantje bij waar we kunnen kiezen uit 4 hoofdgerechten. Maar met een beefburger en een kalkoenborst zijn wij tevreden. Tijdens het eten besluiten we om ook Denemarken door te kruisen en de brug over te gaan naar Zweden.

Omdat we in Malmö geen oplader bij het hotel hebben, stoppen we nog 15 minuten in Køge. Dit is de grootste supercharger van Denemarken met zonnepaneeldak erboven. Nadat we de auto een deel hebben bijgeladen rijden we in 45 minuten naar Malmö waar we een hotelletje 'Goodmorning Hotel' hebben geboekt tijdens de maaltijd in Nørre. Hier komen we iets over negenen aan. Na 14 uur onderweg geweest te zijn zijn we dan in Zweden. Vanaf morgen gaan we rustig aan van het land genieten.

1. Adrie en Leny:
    12 augustus 2017
    Jullie zijn al een heel eind op weg gegaan vandaag. Geniet maar lekker van reis en vacantie. Groetjes
  2. Chantal:
    12 augustus 2017
    Goede reis verder en veel plezier gewenst!
  3. Robert, Wendy & kids:
    13 augustus 2017
    Zoooow! Niet te hard rijden anders ben je zo snel weer thuis. Moeilijk met een Tesla natuurlijk ;)
    Fijne vakantie, geniet ervan!
  4. Cris:
    13 augustus 2017
    Wat leuk! Heel veel plezier en een goeie trip naar Zweden.
  5. Petra:
    14 augustus 2017
    Veel plezier en geniet ervan!