28 en 29 augustus 2017 - op weg naar huis

29 augustus 2017 - Dordrecht, Nederland

Maandagochtend hebben we de wekker vroeg gezet, want we moeten voor 7 uur ingecheckt hebben bij de ferryterminal. We hebben een take-away ontbijt geregeld bij het hotel. We hadden alles al ingepakt voor zover nodig en na een douche zijn we gereed voor vertrek. We checken iets voor 7 uur in bij Stenaline, waarna we redelijk snel aan boord kunnen en we vertrekken richting Frederikshaven in Denemarken. Hier zijn we uiteindelijk rond half 12 aan wal en begint de reis naar het zuiden. De reis is ruim 1.000 km, dus we gaan er maar eens goed voor zitten.

De eerste laadbeurt is in Randers, een kleine 120 km van de boot vandaan. Dit laadpunt is bij een American steakhouse in de stijl van Graceland van Elvis Presley, met een museum en Elvismuziek. Erg grappig, zelf het restaurant is een replica van Graceland. Hier laden we de auto vol, omdat we zelf ook even moeten lunchen.

Doordat de auto vol geladen is kunnen we in één keer door naar de supercharger in Busdorf, Noord Duitsland. Ook hier laden we genoeg om door te rijden naar de regio Bremen. We besluiten om niet verder te rijden dan deze locatie en boeken een hotel in het nabij gelegen plaatsje Harpstedt. Dit hotel heeft een destination charger (dit is een apart netwerkje van Tesla-laders die restaurants en hotels kunnen krijgen van Tesla).

Bij aankomst sluiten we de auto aan, die heeft een paar uur nodig om vol te raken, maar dat maakt niet uit. Wij gaan douchen, eten en daarna slapen. We rijden dinsdag wel de laatste 400 km naar huis.

Na het ontbijt gaan de spullen voor de laatste keer deze vakantie in de auto en maken we ons klaar voor de rit naar Apeldoorn, hier laden en lunchen en dan door naar huis. Hier komen we om 14:30 uur aan.

Voor de statistieken de cijfers van deze vakantie:

totaal gereden kilometers: 4.071

totaal benodigde stroom: 800 kWh (exact)

gemiddeld verbruik: 197 Wh/km (oftewel op 1 kWh kan je 5,08 km rijden)

We zijn thuis, maar we kunnen terug kijken op wederom een schitterende vakantie door het mooie Zweden. We kunnen het iedereen aanbevelen en zeker ook met een camper een schitterend land.

1. Yvonne:
    Welkom thuis.
  2. Sylvia Vreeswijk:
    29 augustus 2017
    Dankjewel voor het delen van jullie vakantie. Ik vond het erg leuk om te lezen
  3. Sjaak en Corrie:
    29 augustus 2017
    Het was weer leuk om jullie te volgen, tot binnenkort !!
  4. Cris:
    29 augustus 2017
    Welkom thuis! Echt super leuk om het gevolgd te hebben. Tot snel.
  5. Ome Joop en tante Janny:
    29 augustus 2017
    Het was weer geweldig om 'met jullie mee te reizen'. Mooi, om door jullie reisverhalen Zweden te ontdekken. Bedankt!
  6. Petra:
    30 augustus 2017
    Welkom thuis, zie ik je morgen weer :-)
  7. Carla Huijser:
    30 augustus 2017
    Wat is dat weer snel gegaan! Welkom thuis :-)
  8. Yvonne:
    30 augustus 2017
    Het was weer geweldig om "mee te reizen". Welkom thuis en tot snel.